«لَوْ خَرَجُوا فِیکُمْ مَا زَادُوکُمْ إِلا خَبَالا وَلأوْضَعُوا خِلالَکُمْ یَبْغُونَکُمُ الْفِتْنَةَ وَفِیکُمْ سَمَّاعُونَ لَهُمْ وَاللَّهُ عَلِیمٌ بِالظَّالِمِینَ»1 اگر منافقان در میان شما مؤمنان رهسپار میدان جهاد می شدند، جز شر و فساد به سپاه شما نمی افزودند و مسلما خود را برای سخن چینی در میان شما قرار می دادند تا برای از هم گسستن شیرازه ی سپاه اسلام فتنه جویی کنند، و در میان شما جاسوسانی هستند که به سخنان آنان گوش می سپارند و خواسته هایشان را اجابت می کنند، و خداوند به ظالمان داناست.

از منظر قرآن کریم، حضور منافقان در میان مؤمنان، نتیجه ای جز شر و فساد ندارد. منافقانی که از هر فرصتی برای ایجاد فتنه و آسیب به امت اسلامی استفاده می کنند، با اعتماد به دشمنان، فقط خواسته ی آنان را اجابت می کنند، از این طریق، راه نفوذ دشمنان را فراهم می آورند و تا نابودی و انحراف جامعه اسلامی به فتنه گری ادامه می دهند.

با انقلاب اسلامی، تحول عظیمی در شیوه ی ارتباط با کشورهای بیگانه رخ داد. مهم ترین هدف انقلاب اسلامی، برپایی حکومتی اسلامی در کشور و حتی در جهان بود. هدفی که با رویکرد استکبارستیزی و حمایت از مستضعفین جهان پا به عرصه گذاشت و با بیداری اسلامی در منطقه، لرزه بر اندام دشمنان اسلام انداخت. دشمنان اسلام برای جبران قدرت از دست رفته ی خود در منطقه، به حملات نظامی و عملیات تروریستی متوسل شدند؛ و وقتی جنگ سخت را در برابر نیروی ایمان قلبی مسلمانان بی ثمر دیدند، به فکر براندازی نظام جمهوری اسلامی از طریق جنگ نرم افتادند و برای این هدف، "پروژه ی نفوذ" را طرح ریزی و اجرا کردند. پروژه ای که به دست بازیگران داخلی متمایل به غرب، در سِمَت های سیاسی و مدیریتی و با کنترل از راه دور امریکا اجرا می شود!

امام خامنه ای مدظله العالی می فرمایند: « امروز نفوذ دشمن یکی از تهدیدهای بزرگ است برای این کشور. (...) نفوذ سیاسی این است که در مراکز تصمیم‌گیری، و اگر نشد تصمیم ‌سازی، نفوذ بکنند. وقتی دستگاه‌ های سیاسی و دستگاه ‌های مدیریّتی یک کشور تحت‌ تأثیر دشمنان مستکبر قرار گرفت، آن‌ وقت همه‌ ی تصمیم‌گیری‌ ها در این کشور بر طبقِ خواست و میل و اراده ‌ی مستکبرین انجام خواهد گرفت؛ یعنی مجبور می شوند. وقتی یک کشوری تحت نفوذ سیاسی قرار گرفت، حرکت آن کشور، جهت‌گیری آن کشور در دستگاه‌ های مدیریّتی، بر طبق اراده‌ ی آن ها است؛ آن ها هم همین را می خواهند.»2

اکنون دشمنان اسلام، با مهره های درونی به مراکز تصمیم گیر کشور نفوذ کرده اند و به خیال خام خود، مردم انقلابی و همیشه هشیار ایران اسلامی، از تصمیم گیری ها و اعمال ضد انقلابی آنان بی اطلاع اند! اما بدانند که مردم با ذره بین در حال نظاره ی تصمیم ها و اعمال تمامی مسئولین هستند و با تمام قوا در جهت رسوا سازی این جریان قدم برمی دارند. یک سوی این جریان نفوذی، ریشه در فضای مجازی دارد. جریانی که مانع از راه اندازی شبکه ی ملی اطلاعات است و وقتی با مطالبات مردم مواجه شد، مجبور به راه اندازی شبکه ی ملی اطلاعات "تقلبی" شد و به خیال باطل خود، مردم را فریب داده و مطالبه گری ها را خاموش ساخته است!

متأسفانه فضای مجازی کنونی و شبکه های ضد اجتماعی، راه نفوذی برای دشمنان صهیونیستی است که با غفلت مسئولین و به کمک مهره های نفوذی، این هدف دشمن تحقق یافته است. دشمن با جنگ افزارهای مجازی سعی در تسخیر افکار عمومی دارد و از این طریق می تواند سیطره ی خود را در ابعاد سیاسی تأمین نماید و حتی با تأثیرگذاری بر بدنه ی اجتماعی کشور هدف، ممکن است تا براندازی حکومت پیش رود. مثل قضیه اوکراین، مصر، بحرین، فتنه 88 و...

برنامه ریزی و مدیریتِ غلطِ جریان نفوذی، با بهانه های واهی مثل آزادی در استفاده از اینترنت، آزادی اندیشه و آزادی بیان(!) در فضای مجازی، مجوزی غیرقانونی برای جولان شبکه های ضد اجتماعی (بخوانید جنگ افزارهای اینترنتی صهیونیستی) در خاک مجازی ایران فراهم آورده است. سرگرم کردن افکار عمومی به شبهات، شایعات، اکاذیب و دروغ هایی که گاهی خود منتشرکننده ی آن ها هستند، دامن زدن به اهداف دشمن است. با بیان جدایی دین از سیاست که بارها از زبان مسئولان دولتی شنیده می شود، سعی دارند رویکرد سیاسی نظام جمهوری اسلامی را در برخورد با مسلمین جهان ناکارآمد جلوه دهند؛ چرا که برخی رجال سیاسی هنوز باور نکرده اند که فعالیت اجتماعی و هوش سیاسی، به موضع سیاسی ارزش نمی بخشد، بلکه سیاست بر پایه ی مبانی و اصولی است که فقط و فقط از اسلام گرفته شده است. این اسلام است که به ما می گوید ارزش سیاست به چیست و یا کدام عمل اجتماعی است که به سیاست ارج می بخشد. شعارهای فتنه ی 88  (نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران) بیانگر همین برداشت غلط از سیاست بود.

وقتی فضای مجازی، محلی برای انتشار شایعاتِ دروغین شود و مشکلات کشور به حکومت اسلامی نسبت داده شود، مسئولین هم به جای مقابله با شایعات، از آب گل آلود ماهی گرفته و راه حل تمامی مشکلات را به برجام نسبت می دهند؛ و شروط نُه گانه رهبر انقلاب اسلامی جهت مذاکرات به فراموشی سپرده می شود. قراردادی استعماری حاصل می شود که حقیقتا خسارت محض است (خسارتی حتی بزرگ تر از قرداد ترکمنچای) که موجبات شکست سیاست خارجی دولت یازدهم را فراهم آورد. همان هایی که با افتخار(!) نشان افتخار گرفتند!

سال 88 وقتی شایعه ی دروغین تقلبِ بزرگ، در فیس بوک و توئیتر انتشار یافت و بزرگ و بزرگ تر شد، امنیت ملی به خطر افتاد و عده ای ساده لوح با باور فریب های دشمن، به مهره های دشمن برای کودتا تبدیل شدند. اگر رهنمودهای امام خامنه ای و هشیاری ملت فهیم و انقلابی نبود، اکنون فقط نامی از ایران مانده بود و بس.

نمی توان نقش شبکه های اجتماعی صهیونیستی مثل تلگرام و اینستاگرام را در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 نادیده گرفت. البته علت فیلتر نشدن آن هم، تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات بود؛ همانگونه که رئیس دولت یازدهم به خوبی از آن بهره جُست! به جرئت می توان گفت جریان نفوذی که مانعی برای راه اندازی شبکه ی ملی اطلاعات و فیلتر جنگ افزارهای اینترنتی صهیونیستی است، با این فتنه مجازی، به نتیجه مطلوب خود در انتخابات دست یافت...

شورای عالی فضای مجازی پاسخ دهند تا چه زمانی باید در زمین طراحی شده ی دشمن، بازی بخوریم و با شکست مواجه شویم؟! بهتر نیست به جای جهت گیری بر طبق میل و اراده ی مستکبرین یعنی افزایش پهنای باند اینترنت امریکایی که دستاوردی جز جنگ افزارهای صهیونیستی با ترویج افکار ضد اسلامی ندارد، به فکر راه اندازی شبکه ی ملی اطلاعات با محتوای ایرانی-اسلامی باشید؟! فکر نمی کنید زمان پاسخگویی به مطالبات مردم که با بصیرت خواستار توجه به استعدادهای داخلی در زمینه دستاوردهای فضای مجازی هستند، فرا رسیده؟! به هوش باشید که تاکنون دستاوردی جز هیچ، برای اینترنت ملی نداشتید!

به خود بیایید، پیش از آن که با لگد دشمن بیدار شوید.

 

  1. آیه 47 سوره توبه
  2. بیانات 25/06/1394